Utilizare QR Code

Introducere
Datorită dezvoltării rapide a tehnologiei şi a facilităţilor oferite de telefoanele mobile, acestea au devenit un intrument aproape indispensabil în viaţa de zi cu zi. Pe lângă serviciile clasice de telefonie,  acestea permit utilizatorilor accesarea şi folosirea unui conţinut digital foarte variat: text, foto, video, reţele sociale, jocuri, mms, servicii de plată online etc. Codul QR este un instrument prin intermediul căruia consumatorii îşi pot îmbogăţi experienţa interacţiunii cu un brand, făcând trecerea de la mediul offline, la cel online.

Răspândire
La scurt timp după apariţia sa, codul QR s-a răspândit rapid şi pe scară largă în Japonia şi Coreea de Sud, ajungând apoi în Statele Unite. În ultimii ani, codul QR începe să fie din ce în ce mai întâlnit şi in Vestul Europei, iar mai nou şi în România.

Cum poate fi folosit
Codul QR poate fi adăugat pe orice material tipărit al unui brand: cărţi de vizită, mape de prezentare, bannere, afişe, ambalaje, presă scrisă, chiar mijloace de transport. Prin citirea codului, utilizatorul, care poate fi un potential client sau colaborator, are acces la informaţii suplimentare, acestea beneficiind de avantajele mediului digital: conţinut multimedia, uşurinţa editării şi stocării datelor. De exemplu, pe afişul de promovare a unui film, un cod QR poate dirija utilizatorul către un videoclip cu trailerul filmului, pe o carte de vizită, poate conduce către un site cu un portofoliu de lucrări, prin intermediul unei mape sau al unui pliant se poate accesa un catalog sau o broşură de prezentare, prin intermediul afişelor stradale sau pe mijloacele de transport se pot obţine informaţii despre obiective turistice, şi exemplele pot continua.
Citirea codului bidimensional conduce la declanşarea unei acţiuni din partea utilizatorului: fie un apel telefonic, fie trimiterea unui sms, fie citirea sau vizualizarea unei informaţii. Aceste interacţiuni pot fi uşor contorizate, obţinându-se informaţii despre comportamentul utilizatorilor.
Conţinutul informaţiilor oferite prin intermediul codurilor QR trebuie să fie adaptat şi optimizat pentru telefoanele mobile, pentru a fi uşor de accesat şi parcurs.
Alături de canalele obişnuite de comunicare, codul QR se poate dovedi un mijloc foarte eficient şi creativ de promovare şi informare.